اخبار و مطالب
7 روز گذشته
1

ایربگ جدید هوندا با طراحی هوشمندانه

ایربگ جدید هوندا با طراحی هوشمندانه

ایربگ جدید هوندا که این شرکت در حال آماده سازی آن می باشد برای سرنشین کنار راننده تدارک دیده شده است. این کیسه هوا به شکلی طراحی شده که زمان برخورد جلوی خودرو با مانع یا یک اتومبیل دیگر، به خصوص در برخوردهای دارای زاویه، بیشتر و مناسب تر از سرنشین محافظت می نماید.

ایربگ نوآورانه این شرکت ژاپنی در مرکز تحقیق و توسعه هوندا در ایالت اوهایوی آمریکا در حال سپری کردن تست های مختلف است. شرکت سوئدی اوتولیو (Autoliv) هم که یکی از بزرگ ترین تامین کنندگان قطعات خودرو در بخش ایمنی بشمار می رود، هوندا را در توسعه این کیسه هوا کمک می کند.

ایربگ جدید هوندا

ایربگ جدید هوندا

 

بخش های اصلی ایربگ جدید هوندا

این ایربگ(کیسه هوا) به جای کیسه ای بزرگ و یک تکه، از ۴ قسمت تشکیل شده است. این قسمت ها عبارتند از ۳ کیسه (یک کیسه میانی و ۲ کیسه کناری) و قسمتی هم به نام پنل بادبانی (sail panel).

پنل میانی که بین دو کیسه کناری قرار دارد، عملکردی شبیه دستکش بازیکن گیرنده توپ در بازی بیسبال را تداعی می کند. موقع تصادف، سر سرنشین وارد قسمت میانی این کیسه هوا شده و کیسه های کناری سر فرد را احاطه می کنند تا از آن در برابر ضربات و صدمات جدی محافظت نمایند.

شاید بخوانید: دلایل روشن شدن چراغ ایربگ خودرو + روش خاموش کردن آن

چنین ساختاری برای این کیسه هوا باعث می شود در برخوردهای زاویه دار، از نیروهای جانبی وارده کم شده و سر سرنشین از روی ایربگ به طرفین سُر نخورد. طبق برنامه ریزی های هوندا، از سال ۲۰۲۰ محصولات این شرکت ژاپنی در آمریکا به ایربگ جدید و پیشرفته سرنشین کناری مجهز خواهند شد.

زمان ارسال پست: ۰۴ شهریور ۱۳۹۸ | ۲۲:۲۲ دسته بندی: اخبار خارجی تگ ها: , , لینک خبر
مطالب مرتبط
مطلب مرتبطی وجود ندارد!
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.