اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

انتشار مشخصات محصول جدید بهمن موتور؛ خودرو دیگنیتی

مشخصات فنی دیگنیتی

با بررسی‌های صورت گرفته مطلع شدیم طی روزهای آینده اولین طرح فروش خودرو دیگنیتی از سوی بهمن موتور آغاز خواهد شد.

خودرو دانگ‌فنگ ix۵ یا “بهمن دیگنیتی” در مدل فول با قیمت ۱۹ هزار دلار عرضه می‌شود که با احتساب دلار ۲۶ هزار تومانی، قیمتی در حدود ۴۹۴ میلیون تومان خواهد داشت و در مقایسه با دیگر نسخه‌های چینی بازار قیمت معقولی به حساب می‌آید. فنگون iX5 در بازار روسیه، آستانه قیمت ۱۴ هزار دلار برای مدل دنده دستی دارد. البته این در حالی است که گروه بهمن قیمتی بیش از قیمت دلار فعلی برای این خودرو در نظر نگیرد.

این خودرو در زمان معرفی با دو نوع موتور معرفی شد. اواین پیشرانه یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ است که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۲۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. موتور دیگر نیز از نوع ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی بوده که قدرت تولیدی آن ۱۳۹ اسب بخار و گشتاور آن نیز ۱۸۷ نیوتن‌متر است. قدرت تولیدی این پیشرانه‌ها به کمک گیربکس ۵ سرعت دستی یا گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند.

مدتی بعد شرکت دانگ فنگ موتور توربوشارژ ۱.۵ لیتری دیگری را نیز برای این خودرو در نظر گرفت که قادر است قدرتی برابر با ۱۸۰ اسب بخار را تولید کند و قدرت تولیدی آن توسط گیربکس ۶ سرعته تیپ ترونیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود، اما برای بازار ایران احتمال دارد این کراس اوور چینی با موتور ۱۵۰ اسب بخاری و گیربکس CVT به فروش برسد.

مشخصات فنی دانگ فنگ iX5 همانند چری تیگو ۷ بوده ولی احتمالا نمی‌تواند عملکرد فنی شبیه آن داشته باشد. فنگون، بدنه بزرگ‌تری داشته و با وزن خالص ۱۵۷۰ کیلوگرم، حدود ۱۵۰ کیلوگرم سنگین‌تر از تیگو ۷ است. همچنین گیربکس CVT در بهمن دیگنیتی هم احتمالا سرعت عملکرد نمونه ۶ سرعته و دبل کلاچ تیگو ۷ را نخواهد داشت. با این شرایط، سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت iX5، بیشتر از زمان ۱۱ ثانیه در چری تیگو ۷ خواهد بود.

می توانید مشخصات فنی دیگنیتی و امکانات رفاهی و ایمنی آن را در زیر مشاهده کنید.
مشخصات فنی دیگنیتی
امکانات رفاهی و ایمنی دیگنیتی
زمان ارسال پست: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۲ دسته بندی: اخبار داخلی, بهمن موتور تگ ها: , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.