اخبار و مطالب
7 روز گذشته
2

احتمال افزایش دوباره قیمت تایر

احتمال افزایش دوباره قیمت تایر

مصطفی تنها درباره افزایش قیمت تایر گفت: ما از لحاظ تولید تایر در ۳ ماهه اول سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد رشد داشتیم. با این وجود بیشتر مشکلات اساسی به مسئله ارز مربوط می شود. نرخ ارز تغییر یافت و اولویت مواد اولیه تایر به گروه ۲ منتقل شد و در نتیجه از اول سال ارز ما نیمایی محاسبه شد. طبیعی است که در مورد ارز نیمایی قیمت آن تا ۱۶ الی ۱۷ هزار تومان بوده و نرخ مواد اولیه هم ۴ برابر شده است.

 

پیشنهاد افزایش ۲۰ الی ۲۵ درصدی قیمت لاستیک

تنها در ادامه بیان کرد: افزایش زیاد قیمت مواد اولیه به علاوه تورم متعارفی که در باقی حوزه ها مثل دستمزد داریم فشاری مضاعف به قیمت تمام شده و حیات اقتصادی ما وارد می کند. البته مجوز افزایش قیمت ۳۰ درصدی داده شد ولی حدود ۲۰ الی ۲۵ دیگر برای افزایش قیمت لاستیک در حال مذاکره است.

در مورد نحوه اعمال این تصمیم، بحث‌هایی وجود دارد و کارخانجات بدون این افزایش قیمت‌ ها نمی‌توانند کار را ادامه دهند. بقیه مسائل مثل تحریم نیز همچنان وجود داشته و انجام این کار آسان نخواهد بود. تامین مواد اولیه و قطعات ماشین‌آلات بسیار سخت شده و اشکالات زیادی در این زمینه وجود دارد.

درباره وضعیت تامین مواد اولیه لاستیک سخنگوی این انجمن گفت: با افزایش قیمت ۴ برابری مواد اولیه تایر به نوعی ۴۰۰ درصد رشد داشتیم. چیزی در حدود ۴۰ درصد مواد اولیه از خارج وارد شده و مابقی در داخل کشور تولید می‌گردد. البته قیمت ارز روی مواد اولیه داخلی نیز تاثیر گذاشته است. به عنوان مثال در مورد نخ تایر، چیپس اولیه آن باید از خارج وارد شود.

 

کیفیت تایرهای ایرانی ؟

مصطفی تنها در پاسخ به سوال میزان کیفیت تایرهای ایرانی در مقایسه با نمونه های خارجی‌ گفت: کیفیت تایرهای تولید داخل مشکل خاصی ندارد. اگر بخواهیم با نمونه‌های خارجی مقایسه شود ابتدا باید ببینیم که کدام کشور مد نظر ما قرار دارد. مثلا کیفیت تایر ایرانی بسیار بهتر از نمونه‌های چینی است ولی با کشورهای رده اول و برندهای مطرح دنیا مانند بریجستون قاعدتا فاصله داریم. با دید کلی تایرهای ایرانی جزو رده ‌بندی متوسط و خوب جهانی محسوب می گردند.

زمان ارسال پست: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۷ دسته بندی: اخبار داخلی تگ ها: , , لینک خبر
مطالب مرتبط
با توجه به سیستم جدید سایت قبل از ارسال دیدگاه حتمی قوانین این بخش را در این صفحه مطالعه نمایید.